torsdag 1. mai 2008

Arbeidernes dag !


AHHHHH!

Endelig en fridag ! Deilig,

sove lenge?? Nei

Våkner av at veslejenta rusker i meg, Mamma? Ska vi opp snart? Myser bort på klokka : OK, nesten halv ni. Er egentlig jææææ..... veldig trøtt. Løfter litt på dyna og ber henne komme under litt, kose oss litt før vi står opp. Dere vet hva jeg mener?... Lurer dem til å ligge bare litt til?....Mens du selv strever med å komme til bevisthet såpas at du kan sette føttene på gulvet.:)

Det gikk denne gangen å :) Fikk dubbe bare litt... akkurat lenge nok til at det faktisk et kvarter senere gikk ant å åpne øynene.

Ja, ja, opp kom vi, dekke frokostbord, mange som ska ha maaatttt? Hmm. 4 ser det ut til. Kok egg, roper gubben, ok. Så ble det morgen i dag å, om enn litt tidligere enn jeg tenkte.


1.Mai ja, fillern, flaggdag å ja ! Ut å henge opp, ikke bare hos oss, men jeg er i den helgige stilling at jeg må henge flagg i eldreboligene rett over veien også. Gikk greit i dag da... ikke alle morgenene like bra, så som 1. nyttårsdag og sånn, da er det ikke alltid at flagget kommer opp til rett tid nei.


Så var det bare resten av dagen igjen da.

FRI. Eller, søren å, jeg satt å skrøyt til Kari i går på verandaen, over en kopp kaffe , at i dag ble det vaskedag.... Huff, må vel bare hive meg runt å få ut mattene da... ho tok jo vaskinga i går, og har virkelig fri i dag.

Ja, ja, middag hos sviger i dag , så da får æ vel bare begynne da... eller kan jeg komme på noe mer å skrive om....??? bare for å utsette vasken litt til??...Hmmmmm , kommer ikke på mere, må vel bare sette i gang, men jøss så deolig det blir etterpå, når æ e ferdi !!!

Ha en fin 1. Mai.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Bloggen din e kjempekoselig, og morsom å lese! du skriver sånne koselige, dagligdagse ting som alle kan kjenne seg igjen i!
Følger med...følger med...:)

Oleiv Lene sa...

me too;O)
Så der har vasket hus dere to naboer altså...ja,ja, her på Frei er det ikke akkurat støvfritt inne på sånne finværsdager... Men,men, det er jo nok av styggværsdager å vaske på;o)(så kjedelig jo!!)