lørdag 10. mai 2008

Endelig en frilørdag !!!!


ÅHHH!

Så deilig, frilørdag, å det finværet !!!!!



Noen tenker sikker no ; hvorfor i all verden sitter du inne og skriver blogg da ?

Jo, det har seg slik at jeg har vært såpass mye ute i sola i dag , at no kjenner jeg det murrer litt i en begynnende hodepine. Derfor :)

Det jeg egentlig skulle skrive litt om , var hvor hektisk denne uka har vært:

Mandag begynnte bra, kan ikke huske at det var noen avtaler da, etter jobb altså.Men så begynner det:) Rett etter jobb på tirsadg skulle minstejenta på fotballtrening, på råket selvfølgelig, ca et kvarter å kjøre hjemmefra, kl 5. Var hjemme ca kvart over 4, heldigvis har størstejenta laget middag til vi kom hjem.( Marie du e en engel ) Så putte noen jenter i bilen og rase på trening. Ferdig kl. 6, kjøre jentene hjem, så hente noen papirer og på skolen til kl 7 på møte i 17. mai komiteen. - Leder i 17.maikomiteen å æ da vet du !Det møtet var ferdi ca halv ni, så tilbake på råket for å hente Marie, ho va ferdi på trening kl 9.

Herregud tenker sikkert noen, har ikke denne damen en MANNNN!

Joda , æ har det, men så har det sæ slik at akkurat den dagen skulle internett og telefonene våre nekte å virke, og slike ting e ikke æ så go på , nemelig.derfor tok jeg meg av all kjøring.

Onsdag skille jeg bare på jobb et par timer, så skulle jeg hjem å sole meg, var tanken, men tror dere ikke den tykke skodda kom snikende i den tia jeg var ferdi på jobb? JO... typisk. Men da ble jo dagen brukt til noe annet fornuftig da, som å koke kjøttsuppe for exempel :)
Men så var det musikkøving da kl 6 på bakkamyra, å filler`n det var vist et foreldremøte å der ja kl halv 7. Mannen er musikklærer, så han skulle være med på marsjering, det er tross allt 17. mai snart. Så jeg måtte innfinne meg på foreldremøte, men heldigvis på samme sted, og nesten til samme tid. Vi har da bare 1 bil!
Torsdag etter jobb var det ny tur til Råket; størstejenta skulle spille fotballkamp, og jeg var oppsatt som foreldrehjelp på kjøkkenet. Hjem som vanlig klokken kvart over fire, hive i seg litt mat, lage 2 liter vaffelrøre, og så kjøre til råket. Smøla il har nemelig nystekte vaffler på alle sine hjemmekamper, og de lager seg ikke selv, men det er nå koselig å da, sosialt også.
Fredag etter jobb, tro det eller ei, ny tur til .....Ja du gjettet nok riktig : RÅKET.
A-laget har hjemmekamp,og Smøla musikkorps sin drilltropp skulle ha oppvisning i pausen. Kampen skulle egentlig begynne kl. 19.00, men laget fra Elnesvågen visste sikkert ikke at Smøla er ei ettertraktet øy i helgene, og spesiellt når det er langhelg, så de kom ikke med ferga. Selvfølgelig, kampen ble utsatt til 19.45, med pause da kl halv 9..... Ja, ja,ble litt sent for jentene da ,men de hadde det så kjekt. Latterkrampen tok dem nesten på tur hjem, men det var bedre det enn at gråten tok dem:) Trøtte barn, og slitne foreldre... men vi har rukket mye denne uka gitt :)
Og ennå er det to fridager før det er arbeidsuke igjen.
Kjenner at hodepinen slipper taket, så no må æ ut å plante noen blomster... i sola... heldigvis !
God pinsehelg alle sammen.

2 kommentarer:

Unknown sa...

puh...litt av ei uke, du! av og til lurer jeg på hvordan vi får alt til å henge sammen...for barna er faktisk rene og pene, og mette itillegg...og du har kokt kjøttsuppe midt oppi hele uke-kaoset! vi damene er utstyrt med noen ekstra armer,de vises bare ikke!
og ja, vi har brettet sommerfugler i fleng. så jeg trenger nok ikke kurs hos ann likevel...:)

Havtussa sa...

Heia.
Takk for koselig kommentar i dag på senteret. Er innom for å sjekke om du har nådd eit nytt innlegg før 17.mai :-)
Ha ein riktig fin dag saman med familie og venner.
Klem frå Evy-Ann