lørdag 17. mai 2008

17.mai er vi så gla i :)





Så var dagen nesten over, og de to minste har stupt dødsslitne til sengs. Det er vel slik det skal være når man er liten..... store forventninger til dagen, sommerfugler i magen kvelden før, slik at en nesten ikke får sove, og så plutselig er dagen her. Opp tidlig, på med finstasen, masser med is og brus og ellers allt som hører til.

Det jeg var mest spennt på , var hvilken form eldstemann i barneflokken var i dag......:) Ho var på sin første 16.maifest igår. Må egentlig innrømme at jeg hadde vondt i magen, kanskje mere spent jeg enn ho sjøl. Hvem husker ikke sin første 16. maifest???? :) "Kua" hadde ikke glemt det ihvertfall, sikkert derfor sommerfuglene var på plass i magen :)


Tenkte jeg skulle være litt snill i dag da... korpset skulle møte på Aunvågen kvart over åtte, så jeg kikka innom rommet hennes litt over sju å lurte på om ho skulle opp no, eller om ho ville ligge litt til. Spent på svaret?? " Kjæm no æ "kom det fra senga, og mor kunne puste lettet ut :)


På med uniform, alle englebarna, mor og far var ute av døra i rett tid....ja nesten da. Så var dagen i gang.Spilling ved kranspålegging på gravstedet først, så bar det til Veiholmen for å spise frokost før det var oppstilling til tog. Fellesarrangemanget var altså på Veiholmen. Oppstilling halv elve, avgang klokka elve. " Råtte" kald vind var det, JÆ...VELDIG langt ble det også.

Men vi kom oss gjenom togruta, og endte opp på veiholmen skole hvor det ble tale for dagen og underholdning.


Så var det bare resten igjen. Som nemt i et tidligere innlegg, var jeg leder for komiteen på nordsmøla. Pynting og oppdekking ble unnagjort igår, så det var bare gjenomføringa som sto igjen:) Men først måtte heltene ha mat, så da bar det hjemover. Far disket opp med kjøttkaker i brun saus.....FAR ja. Litt av en kar gitt:) Mor hadde nemelig trødd ned falden på kystdrakta, så den måtte legges opp igjen før vi skulle på skolen, og så måtte jeg opp til kirken og ta en "pep talk" med presten, slik at jeg var sikker på at kranspålegginga der også gikk som smurt. Og det gjorde den ble jeg fortalt i ettertid. En kake skulle også pyntes, og barna måtte kles opp i finstasen, så derfor ble det far som måtte stå for middagen i dag.


Festa på skolen gikk som smurt....tror jeg. Fikk ihvertfall ikke noen sure komentarer, ikke var det noe masing om ting som var glemt eller noe. Men innbill dere nå ikke at jeg tar frivillig på meg det å være leder i komiteen en gang til nei.

Barna hadde en fantastisk underholdning. Kjempeflott, all ære til lærerne på Nordsmøla for det.Ellers tror jeg folk kosa seg, vi hadde ihvertfall ikke noe regn. Takk for det.

Kjenner jeg er trøtt og sliten, men det blir sent i kveld. Skal hente gubben på Veiholmen etter at han er ferdig med spillinga, mulig det blir en "cowboystrekk" på sofaen først. Marie er ute i kveld også, så nå er det slutt på barnevakta. Mor må vel bare innse at ho e gammel å må sitte hjemme heretter :)

Ha ei fortsatt fin helg!




Ingen kommentarer: