søndag 22. juni 2008

Hallo igjen

Håper alle hadde ei fin helg.

Det har iallefall jeg.



Mange har ønsket å legge inn en komentar på mine innlegg, men har ikke fått det til, så Aud Jorunn, Ida m.fl, nå er dette ordnet. Måtte inn på innstillinger på bloggen min , og oppdaget da at bare de med bloggadresse kunne kommentere , og det er da kjedelig, kanskje mange andre også kunne ha tenkt seg det. Håper det jeg ihvetfall.



Denne helga, eller iallefall lørdag, har stått i Smøla il, sitt tegn.

Smøladag........ tidligere kallt smøladager.

Lørdag troppet vi opp på Råket kl 10........ ikke så tidlig det da :)

Gunnar var leder i teknisk komite, så han måtte dit å gjøre opp igjen jobben som han også gjorde på fredag kveld.......... hørtes rart ut dette. Dere skjønner det at han og Jim skulle på Råket fredag for å gjøre klart til lørdag. Hente bord og stoler og sette opp telt som det skulle være stands i , og grilling i . Han kom hjem glad og fornøyd utpå kvelden, med jobben utført... hadde ikke vært hjemme så lenge før Jim ringer og forteller at han måtte tilbake til Råket for å plukke teltet ned fra skogen. Det kom en helsikes floing, og rev med seg hele stasen.....Festlig.



Men lørdag ja, fotballcup for de minste.

Natursti

sumobryting???? ( dere som ikke var der kan bare lure )

Kjærringbæring

Russeblåsekasting

Grilling

m.m.





Dere som ikke var der , og som ikke er Smølaværinger skjønner kanskje ikke hva allt dette er, men kom på Smøladag neste år så får dere se. Vi hadde en kjempedag, selv om værgudene ikke sto oss bi denne gangen.



Kanskje det som satte flest lattermuskler i sving var pauseunderholdninga: Der spillte A-laget med handicap fotballkamp mot et blandalag av småpike og småguttespillere. Hærregud det var et syn.....http://www.youtube.com/watch?v=b37W5n2CNQk.Beste fotballkamp æ har sett på lenge :)



Så var jeg grillvakt på kvelden.....

Fest i varden med musikk av Rocks off.

Bra med folk, lite knuffing....egentlig ganske trivelig.



Dette var faktisk første gang både jeg og Gunnar var på fest sammen med vår førstefødte. Ho grudde seg sikkert mest, for mor og far er jo de teiteste på denne jord i den alderen vet dere, men jeg tror faktisk ho syntes det gikk helt greit.For å få sagt det også da, sa var jeg den som kom først hjem og først i seng. De to andre havna på nachspiel og kom dinglende hjem litt utpå morgenkvisten,neida bare tulla. Ja, ja vesentlig senere enn meg da! og Marie kom SIST... men ho presiserte at ho hadde fått lov av pappa, og da har sikkert ikke jeg noe jeg skulle ha sagt.

4 kommentarer:

Hilde`s bloggverden sa...

Vil bare gjøre oppmerksom på at den web adressen til fotballkampen ikke er helt riktig. Skulle sjekke den selv etter at jeg hadde lagra bloggen og kom ikke helt dit jeg skulle. Prøv denne istedet:http://www.youtube.com/watch?v=b37W5n2CNQk

Heidi sa...

Osj, jeg må si jeg gruer meg litt til å skulle gå på fest med poden min.. Men får trøste meg med at det er leeeenge til, og at jeg sikkert har blitt mye mye mye mer fornuftig til den tid.. :)
Smølada´n var forresten kjempetrivelig, til tross for at værgudene (som vanlig) ikke spilte på lag med Smøla IL. Ungene hadde jo en stordag, med fotball, riding på hest og pølser i lange baner!
Men må si jeg er imponert over dem som klarte å komme seg på fest om kvelden.. jeg var skutt jeg... :-)

Hilde`s bloggverden sa...

Det e ikke så forferdelig sjhø:)Heidi
Husker du ikke selv da ? Første gang på fest med mor og far? E ikke så lenge sia kua va kalv vett;)
Joda, gikk bra å kom sæ dit. Tok en kjapp dubb på sofaen, bare et kvarters tid, og da er man " fit for fight" Vet du.
Enig med deg om at det var koselig på råket på lørdag, men så va det ta helsikes været ja . Håpa det bli likar neste år. :)

Heidi sa...

Kua var kalv ja,- synes nesten det var i fjor jeg, at jeg fikk bli med pappa på påskfest i huset. Var ikke fylt 15 enda, men fikk bli med likevel.. (er visst 21 år siden det - gulp!)
Siden har jeg jo vært på fest med "gamlingan" utallige ganger, og det er kjempetrivelig!! Så joda, det skal nok gå greit det - om åtte år! ;-D