mandag 6. oktober 2008

Bonan på bytur









Ja så er den helga som så mange smølaværinger venter på over.Alle som har vært med på bonhelg i Kristiansund , reiser somregel tilbake neste år. Merkelig dette du...... før i tiden var det å være bønder på by`n et skjellsord, men ikke nå lengre. Det er faktisk blitt slik at vi Smølaværinger er stolt av å være bønder no. Ikke det at vi ER bønder da, fåtallet er vel i realiteten det da:)
De fleste kan vel lese om alt som foregår i gågata i aviser og på nett, derfor har jeg litt lyst til å vise, og fortelle litt om hva som skjer i kulissene før janitsjarkonserten starter.
Nå er det vel enkelte som skjelver i buksa tenker jeg:)
Neida, det er ikke fullt så galt:)



Hmmm. Hva er dette da mon tro. Joda det er min mann, Gunnar.......med en dame..... Aslaug var sporty og stillte opp sammen med Kjell Ivar fra koret,og danset swing på scenen under konserten.Da Kjell Ivar hoppet ned fra scenen og ville ha med seg noen fra publikummet til å danse, kan jeg tenke meg det var mange som svettet litt :)Her er da koret til Smøla janitsjar. Tore Johansen døpte dem i sin tid for "kor fint", og det er jammen det sannt:)Her er Berit Dønnheim, Karianne spersøy Nilsen, Kjell Ivar Eines og Elsa Holmen.Og dette er ....han.... hva var det han het nå igjen...... Tor Endresen var det ja :) Dette er selvfølgelig fra prøvene før konserten, han stod ikke med hendene i lommen ellers:)Så var det til min jobb før konserten da. Her ser dere hvor vakker Hilde er....eller blir.....Etter massiv tuppering, spraying.....med .....hold dere fast.... ELNET hårspray.....nesten flaut for en frisør, men som Pennelope Cruise sier så flott i reklamen på tv......."holder håret på plass og er utrolig enkel å gre ut " Og etter mye strev, med glatting, kamming, tupering igjen, og skjuling av hårnåler.... må jeg bare si at resultatet ble slettes ikke så verst.Neimen Kjell Ivar da...... Han har hørt at "hold in" og "Push up" var et begrep i "extreme make over" garderoben, og ville vite hva dette var..... Jentene røsket opp i bagasjen sin , og fannt fram "vidunderet" Er den ikke kledelig???? Han fannt vel egentlig ut at dette ikke var noe for ham, var litt oppskrytt dette.Bente Hansen, utflyttet smøladame , ble også hyret inn for at alle damene skulle bli ferdig til konserten skulle starte. Egil var redd for at de ikke skulle bli ferdig til rett tid, og innkallte derfor forsterkninger. Det var ganske greit, for all pynting måtte foregå innimellom alle lydprøver og øving.

Her er da kordamene klar for scenen. Alle ble ferdig til konserten begynnte, selv om det var et svært stress på slutten.:)

Dette er kjempemorro....

Og jeg tror at alle var enige om at vi hadde en fin tur........

3 kommentarer:

Aud Jorunn sa...

Åja da, ei rætteli skahelg va det.

Heidi sa...

Skahelg, der sætt du ord på det Aud Jorunn! Mæstå godt de e eitt år te næste gång! :)

Unknown sa...

Fantastisk helg var det. Både musikalsk og ellers. Bortsett fra at jeg gikk glipp av hotell-frokosten på søndag...den var over da jeg våknet...så vi har sikkert hatt det gøy...