onsdag 2. november 2011

Fersk suppe med svinekjøtt


Fridag!!!

Onsdag er min fridag fra jobb.
Kan ikke kalle det helt fri da, for huslige ting må gjøres, som å vaske , rydde, vaske klær og legge sammen klær.
Enkelte ganger skulle jeg ønske jeg hadde vaskehjelp her i huset, men så er det det, at det er jo ikke vaskingen som tar tid, men alt det andre.
Kan jo ikke sette vaskehjelpa til å rydde og sortere først, det må en gjøre selv, og da er jeg like langt synes jeg, for det er den jobben som tar tid. :)

Og som vanlig, nesten, koker jeg kjøttsuppe på fridagen min. Blir litt mobba for den der. For alle i nær bekjentskapskrets vet at på onsdag har vi som regel kjøttsuppe. Og hva har vi da på torsdag?
JO
Lapskaus ;)
Det er nå en gang slik, at kjøttsuppe går det ikke annt å koke lite av.
Det blir en gedigen kasserolle hver gang.
Skulle prøve dette en gang, med å koke en liten kasserolle, men endte opp med to.
Merkelig dette :)
Enkelte av vennene mine skjønner ikke at jeg gidder dette på onsdager
da jeg har "fri"
å koke suppe
og vaske hus
men det er nå en gang slik at det går mye raskere når man er hjemme alene
synes jeg.
Og suppa lager seg nesten selv.
Bare grønnsaks-skrellinga som tar tid, så når det er gjort, lager nesten resten seg selv.
Så nå er det strax middag her i "Casa Nordheim"
Kjøttsuppe
Ihvertfall i dag,
og muligens både i morgen og fredag
eller en av de andre dagene blir det
Lapskaus :)

Ha en fin onsdag
Nå skal jeg slappe av resten av dagen
og så skal jeg på musikkøving i kveld :)

Ingen kommentarer: