tirsdag 1. juli 2008

Tirsdag kveld.

Ja no er det tydelig at sommerferien har festet grepet:)
Ingen av englebarna har lyst til å krype til køys, selv om det egentlig er langt over leggetid. I går kveld var de to minste så skjønnt enig i at, joda, i kveld skulle de tidlig til sengs. Bytur i morgen skjønner dere. Men no er alle de lovnadene glemt høres det ut til. Skal se om hvem som er trøtt når mor kommer kl. halv åtte for å purre dem opp :)

Gubben er forresten på janitsjarøving, på tirsdag?? Ja, nemelig. nå er ingen kvelder ledige for at mor i huset kan ut for å gjøre noen sprell. Tidligere var det øving på torsdag, men nå nærmer premiæren seg så fort, at nesten alle kvelder denne uka er opptatt.
Får virkelig håpe at all denne øvinga gir det resultatet alle håper på, og det gjør det nok. Har aldri hørt om at Smøla Janitsjar har levert en vare som ikke var god nok. Men tilbake til all den øvinga. Det var nok den virkelige grunnen til a jeg la musikkariæren på hylla. Eller...... litt sceneskrekk også da :}. Før konsertene er det en umenneskelig oppkjøring, men gud for et resultat det blir. Hos oss var det barnevakten som be problemet.... eller problemet.... jeg følte det som et problem. Svigermor mer eller mindre bodde hos oss den siste uka før konsert....... og da kunne man jo nesten ikke spørre om barnevakt igjen.... for å ut å ta ei pils..... eller?
Nei. Så var det den sceneskrekken da....... siste konsert jeg var med på... trodde jeg skulle besvime før jeg gikk på scenen. Så vondt vill jeg ikke meg selv.... ikke en gang for en musikerkarriære.:)
Men gleder meg til helga alikevel da. Er ikke helt glemt av gammle musikervenner da shø. Jeg er den heldige som skal stå for hår og make-up til kordamene:) Artig. Og Hilde da, ho ringte i dag, og ville også ha litt ekstraforpleining før ho gikk på scenen sa ho :)
Bare hyggelig det da .Så gla daga for gli forbi for meg i år. Somregel er jeg på jobb, i år hadde jeg ordna det slik at jeg hadde fri, men ender opp på bakkamyra, på jobb. Arti Læll.

Håper mange kommer for å se, og høre , Smøla janitsjar med "songs to remember".

2 kommentarer:

Unknown sa...

Æ å har lyst...på konsert asså.
Men minstemann har feber på 4dagen, så jeg må se an alt hele helga...men lykke til dere som står midt oppi det iallefall.

Unknown sa...

En utfordring til deg, sjekk bloggen min.